Tuesday, September 28, 2010

MESRA MALL DI KERTEH

Assalamualaikum. Akhirnya ada juga mall di kawasan kampung. Unik ! Yela, selalunya mall ini ditempatkan di kawasan-kawasan bandar sahaja tapi bukan untuk mesra mall ! Ia dibina di kampung Kerteh. Mesra Mall ini juga dijadikan sebagai salah satu tempat menarik di Terengganu. Suria KLCC Sdn Bhd menguruskan operasi , kompleks ini telah dibangunkan oleh KLCC (Holdings) Sdn Bhd melalui dua anak syarikat - Metro Kemasik Sdn Bhd dan KLCC Projek Sdn Bhd. Dan ia menjanjikan untuk menjadikan tempat ini sebagai 'landmark' bagi pelancong di negeri Terengganu ini. Dan Petronas merupakan pemaju dan syarikat induk untuk tempat membeli belah terkemuka ini.


Banyak kedai yang hampir penuh dan yang terdiri daripada 40 gerai runcit, 12 warung makan unit (dalam satu-food court, 2 restoran / cafe, 2 bank, dan 2 push-cart warung utama atau. Anchor tenant adalah Giant (Hypermarket) dan Giant (Supermarket)

Ada juga Futsal Court, Cinema, Bowling Alley, Squash Court akan dibuka dalam waktu satu bulan (pada KLCC CEO sambutan). CEO KLCC juga menambah bahawa kompleks ini akan berfungsi sebagai mangkin bagi pembangunan komersial di Bahagian Kemaman dan di Terengganu, menambah bahawa ia telah menyediakan lapangan kerja bagi sekitar 500 penduduk tempatan.

Walaupun dengan perkembangan baru-baru ini yang dibawa oleh PETRONAS di Kerteh, Terengganu masih seperti yang kita selalu tahu dan membandingkan dengan Miri yang juga Petroleum Hub di Sarawak, maka kita menyedari bahawa Terengganu masih jauh di belakang sebagai Miri adalah menyatakan sebagai KOTA 2 atau 3 tahun yang lalu. Tapi nevertherless Mesra MALL cukup berkat bagi PETRONAS Staf khususnya yang telah dialihkan dari KLCC yang terkenal untuk itu 'Canggih-manggih' Suria KLCC.

Dan buat julung kalinya, panggung wayang akan dibuka di Terengganu ! Ini merupakan berita baik bagi peminat-peminat filem kerana mereka tidak perlu lagi ke Kuantan semata-mata untuk menonton wayang.

Jom laaa kita ke sini !

No comments:

Post a Comment